Jag har spenderat dem senaste två veckorna nästan helt själv på dagarna så jag har fått bege mig ut själv på gatorna. och varenda gång jag nästan tagit mig någonstans har jag kommit till killarnas jobb. jag förstår inte hur. För denna gången jag var ute åkte jag med bussen. Jag satte mig alltså på bussen och såg vart den tog mig någonstans. Den här gången började bussen köra in på småvägar och tillslut hade den förvirrat bort mig. Helt plötsligt bytte bussen nr med. När jag hoppade på bussen var de buss 233. men sedan blev de buss 18 helt sådär. Jag hade alltså missat ändhållsplatsen totalt och där satt jag påväg till Valetta. Dit skulle jag inte utan jag skullle till ett ställe som började på "B". Nej jag kommer inte ihåg för namnen på gator, byar och småvägar har dem krångligaste namnen man kan tänkas. Som sagt går det knappt att uttala. Så jag blev jäkligt osäker vart jag befann mig och beslutade mig för att hoppa av bussen och börja gå in mot det jag känner igen,,,nämligen Msida. 
 
Som sagt finns det väldigt många heliga kvinnor här. Jag skullle ju ta kort på dem jag såg och här är en av dem. Inne på en skola tror jag att det är.
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen hittade jag är en väldigt fin utsikt så jag var ju tvungen att upp med mobilen igen, denna gången var det en panorama bild jag fick på den fantastiska utsikten.
 
 
Här har vi en av "dem heliga kvinnorna" igen. Jag vet inte om det ska föreställa maria eftersom det står inget på engelska om man kollar närmare utan de mesta är på malteiska.
 
 
 

Här är utsikten från Sliema Ferries. Det är alltså detta man dels ser när man går strandpromenaden. Det finns väldigt mycket båtar här och många står och fiskar här. Här går även båtar till och från Gozo, comino och blue lagoon som vi ska besöka vid ett varmare och senare tillfälle.

 
Självklart finns det massvis med ankor och desslike. Som ni ser är vattnet nästan genomskinligt inne vid hamnkanterna med så det är verkligen jättefint!
 
 


Den här snubben står och säljer Bratwurst till folk som går förbi på parkeringen. På hans tröja har han ett perfekt varumärke, dock ska man nog ta han med en nypa salt eftersom det står "TRY MY SAUSAGE" på hans tröja och sedan "BRATWURST" på hela hans vagn. Men han är poppis må jag säga! ;)
 

Kommentera

Publiceras ej