TJOHO!
Denna dagen begav jag mig i uppdrag av Masa att försöka hitta ett par nya skor till honom eftersom sulan på hans skor inne ville mer. Vi tänkte att det finns nog störst chans att hitta ett par i the point som är maltas störta köpcentrum med tre våningar plus garage under. samt utbyggnad som nog blir färdig år....20...något. Men för att komma dit passerna man denna bro som ger en strålande utsikt över havet , "förbjudna ön" och lite av vårt land. men mest bron. På denna bron har många vandrat som ni ser. Här hänger massor utav hänglås som är alltifrån nya till rostade. På något sätt känner jag mig poetisk och lugn när jag går här.  




En närmare koll på låsen. 


Här är mot hamnen och Sliema där vi ofta går strandpromenaden. 







Dem bryr ju sig om sina besökare på the point eller något eftersom dem varnar om att gå i högklackat på denna bro. Men det är inte så konstigt, varannan tjej här nere använder högklackat. hur dem nu orkar de, tänker ja inte gå in på. Jag hade dött klackdöden! :P
Här ser ni en annan vinkel från bron med. längst bort hänger hänglåsen. 






Här tänkte ja se om ja kunde få till en bra bild, någorlunda enligt mig. hamnen är vacker iaf!









Här ska de tydligen vara populärt att befinna sig i sommar. Poolen är ett strålande exempel på varför. Här kan man då hyra solstol när värmen kommer och bara ligga och njuta. 



Det är en restaurang med som ni ser i huset. luktar alltid gudomligt gott därifrån. 





 
Här ser jag då att den förbjudna ön har ett hus som fortfarande är aktivt och då gick vi precis bakom detta. utan att veta att inte var så öde som vi trodde!







Lyckoträff på skorna föresten!=) 
dagen efter gick jag tillbaka för att köpa med mig dessa blåa till masa. helnöjd blev han och nu slapp allt vatten komma in i skorna! jag lyckades hålla en bra konversation med australiensiska butiksbiträdet med utan att staka sig för mycket, det tar sig! Hon gav mig tipset som att köpa en sula och sedan ta med sig till skoaffären för att lättare kunna se vilka som passar. mycket bra tips som egentligen man kunde kommit på själv men man är väl för lat antar jag;)


 

Kommentera

Publiceras ej