Tjo alla! här har jag inte varit på ett tag. Det är dels för att det inte går att lägga in bilder via appen på mobilen och varenda jag ska börja blogga kommer masa och vill kolla film och det är en aning bättre :P
men nu kommer uppdateringen om veckan som varit. Jobbet jag började på i onsdag, dem bra kollegorna jag fått, ansiktsmasken med toapapper, middagar och skratt!
 
I Måndags började min dude på sit nya jobb och där trivs han som fisken i vattnet, helt underbart att veta att han inte har någon sorts ångest för att gå till jobbet och jag är så glad för hans skull!!!
Han sitter numera som granskare på blocket och går igenom väldigt många annonser som han rättar till och mejlar kunderna. Masa är en kille som väldigt gärna lyssnar på musik på jobbet, sin egna musik då och som han har berättat får han sitta med hörlurar på sig med sin egna musik så det är väldigt kul att han trivs och dem arbetsuppgifterna passar han väkldigt bra eftersom han förövrigt älskar blocket! är det inte GTA 5 så är det aftonblader eller BLOCKET! ;)

I tisdags blev slocknade hela lägenheten av strömavbrottet som blev när det blev för hög stämninng, men vi kan fixa det själva här genom att gå ner i trappen och trycka på en knapp eller om inte de fungerar har vi en knapp här i lägenheten med som gör att all el kommer tillbaka. förövrigt var det inte så dyrt som jag trodde att de skulle vara med el, iaf inte första månaden. vi betalde 100 Euro för vatten och el för tre personer. vilket är ingenting egentligen!
Käket efter strömavbrottet blev pastagratäng, väldigt gott!!

Här är en bild på vår trappuppgång när killarna är påväg upp igen. 
 
 
 
 
 
och på vår goda midag vi gjorde. 
 
 
 
 
på kvällen så ville jag vara fräch inför onsdagen då jag skulle börja på jobbet. så jag sökte runt efter lite ansiksmasker och konstigt nog fastnade jag för toapappersmasken hahha!! jag bjuder lite på mig här och här kommer "receptet" för det!


 
 
 
Jag blev så nöjrd med den enkla masken. Det var lite kul att gå runt i toapapper i sitt fejs i 30 min. killarna fick ju sig ett skratt iaf! kul att kunna glädja andra hah!
men jag blev positivt överraskad faktiskt. så len hud som jag fick var de lägnesen jag hade. grymt var det! och enkelt och man har oftast alla ingredienser hemma med. SUCCES!

 
Onsdagen kom och jag var väldigt nervös faktiskt. började vid 9 och vi alla skulle mötas upp vid hotellet The Plaza. Genomgång och hälsning av mina kollegor som jag nu efter några dagar vet att jag kommer trivas grymt bra ihop med. vi kommer ha så kul på jobbet och på fritiden. 
Men jag gjorde en inbakad fläta i nacken med en donut högt upp på huvudet och en grym sminkning. såg faktiskt räätt proffesionel ut och det fick jag höra med så det var kul!
 
 
 
 

vi slutade vid tre den dagen och då drog vi 4 vidare och tog en öl på stranden. satt där ett tag och småsnackade för att vi sedan begav oss upp till en av kollegorna för att se hur han bodde och det var en grym lägenhet med havsutsikt och här träffade jag även denna rara, sockersöta Donnan! ME WANT SO BAD!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
Torsdagen var det lite mer plugg än vanligt då sa dem, dock tyckte jag de kändes som en liten skoldag, men väldigt roligt och att ha utbildning på engelska är något nytt för mig och spännande. dock inte lika spännande när en maltes ska prata engelska. det går väldigt fort och man hinner med hälften haha! men vi har en skön person på jobbet som pratat med amerikansk accent vilket är mer förstårligt för mig för man ju är ju mer van med det. Vi fick berättat för oss vi skulle känna oss speciella för det var vi 4 som blev utvalda bland mer än 50 ansökningar, vilket känns väldigt kul! Det är sukt kul att få vara med och styra och ge åsikter om vad man tycker är bra och inte bra och dem lyssnar på den. Torsdagen gick och vi slutade vid 5 den dagen tror jag. 
På kvällen storhandlade jag och micke och vi kom på de att vi måste kopiera en till nyckel. dessvärre hade masa stått ute och väntat på oss från affären i 40 min. vi har ju endast två nycklar så man får pussla ihop lite och så. Men ska ta reda på vad en kopiering kan kosta och ifall det går. vi har en väldigt konstig nyckel till vår dörr så det är inte säkert! men eftersom det finns två upplagor av den redan så det borde inte vara något problem. 


 
 
 
 
 
 
 
Torsdag åt vi alla ute och då åt vi på CafeCuba. Där fick man en typ av toast och chips?! CHIPS. nee fy, inte till middag. dessvärre är det så här nere på Malta att den feta kulturen från storbrittanien finns väldigt mycket här. Det kan man gärna skippa men toastern var väldigt god och krispig. dock var de väldigt dyrt så jag vet inte ifall det var så gott att det var värt pengarna. tror det gick på runt  9 euro. så jag kommer nog inte äta där mer igen för detta var ändå bland de billigaste maträtten.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej