Halloj!
Fick lite läxa av jobbet i onsdags när jag var där och skrev på kontraktet att fixa lite saker.
  1. SS-number (Måste man ha för att kunna jobba här och det fixar man i den stadsdel där man bor. Jag bor i Sliema, därför var mitt kontor endast några kvarter ifrån.
  2. Belastningsregister(ringa sverige)
  3. folkbokföringspapper(ringa sverige)
  4. kopia på pass(på jobbet)
  5. fylla i alla min 30 papper med uppgifter om mig och om jobbet. 
  6. bankkonto, som jag dock inte fixat ännu, men ska höra mig för imorgon.
Så har haft en del att stå i idag!
Dock var det ett problem med att skaffa fram mitt SS-number. för jag hade hört att jag skulle fixa det i Valetta. Tog en adress från internet och åkte dit. Denna gången tog jag båten. Väl inne på "rätt plats" vad ja trodde var så var jag inte de utan i ett "Department information". Fick en ny adress av honom och åkte dit idag. 
Valetta består utav trappor och backar. och denna gången skulle jag från ena änden av valetta till andra änden. Det är inte så långt, men det är en stor backe ner(som går upp tillbaka) och väl nere kommer det en stor backe upp igen(som blir ner tillbaka) =) så man går i en dal med trappsteg...
väl framme, svettig och törstig så fanns det inget social information någonstans..
ja dog lite där..
spatserade den dalen tillbaka och slog snabbt på internet! hittade en ny adress och försökte där. 
 
DEt var rätt adress men det var fel kontor. Då visste jag inte att jag skulle göra det i Sliema istället. 
Så istället för att jag kunnat gå 10 min från mig har ja gått väldigt mycket mera haha! 
Snabbt hem med båten över, som kostar 1,5 euro. dit och 2,8 euro för dit och hem så det är bra pris det med!
Hämta kontraktet och dricka massa vatten och iväg igen. denna gången höll ja med på att ge upp!
malteserna är inte jätteduktiga på att förklara. dem pratar för de första väldigt fort så man knappt hinner med vad dem säger sen peka dem bara åt ett håll och tro att man ska förstå...- jajjemen! nej utan man få ta sig de hållet dem pekar åt och chansa och ta nästa gubbe/gumma ;P
Denna gången frågade jag två killar och dem pekade bakom mig!!!
DEN LYCKAN! jag HITTADE kontoret!!=) upp snabbt, lämnar pass o kontrakt och går hem med ett SS-nummer! Jag gav mig inte utan jag hittade det gömda kontoret ;)
 
 
 
Bilden är tagen från båten till Sliema från Valetta. Så det är Sliema ni ser här. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bakom båten på denna bild ovanför ser ni en stor kupol. Det där är valetta.  Så båtresa tar väl strax över 7 min att åka kanske. 
 
 
 
 
 
 
I Valetta hittade jag någon stor borg. Väldigt långt ner till mark och en strålande utsikt!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På kvällen för någon dag sen pratade jag med anna då hon berättade att hon ville komma ner i sommar och hade datum på de ish :) så mellan den 15 juni och början på augusti är du välkommen ner gumman :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ikväll händer det inte så mycket utan jag ska mest förbereda mig inför första dagen på jobbet imorgon. det ska bli spännande och trevligt. ser fram emot det väldigt mycket. Vi kommer starta upp i en Lounge på The Palace. Fint hotell! :)
och middag blir man bjuden på med imorn. 
Förövrigt har Martin varit två dagar på sitt jobb och han är verkligen supernöjd! han trivs än sålänge som en fisk i vattnet. mycket bra arbetsuppgifter som han gillar. och bra lön så vi är verkligen så glada att han får möjlighet att jobba med något man gör nästan var dag ändå=)
 
Ikväll bli de en dusch med och käka lite varma nudlar tror jag. Bara mysa till sig. Hade varit gött att göra en ansiktmask tycker jag. kanske ska kila iväg till affären lite snabbt innan dem stänger och se om man hittar någon ;)
Vill ju vara fräsh till imorgon. 
eller om man skulle se om man hade till en egen gjord ansiktsmask;)
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej