Mensvärken har varit mig i farten hela jävla dagen och de grinigaste humöret har jag haft med! kände för att gör absolut ingenting men jag ville inte tråka ut killarna så vid tre tiden drog vi med några hem till dem i birzibugga. det är mikaels nuvarande kollegor och masas dåvarande. två svenska killar vid namn Adrian och Johan. 
vi insåg rätt snabbt att hemma hos dem på taket så låg det en övergiven lägenhet som jag dock inte fick några kort men fick däremot några kort på utsikten och det gör sig orättvist igen för det är varmare än vad de ser ut att vara. idag hade jag bara en jacka och linne på mig. nu behöver man kanske inte en tjocktröja under jackan längre. skönt!=)'
 
Här tänkte jag visa hur stort huvudstaden är egetnligen. inte alls stor och det är då Valetta.
 
 
 
 
 
Denna bilden är tagen på taket där den övergivna lägenheten fanns. rätt fräck bild enligt mig.
 
 
 
På taket med. som ni ser är de ganska högt upp. finns sjävlklart högre men :P
 
 
Utsikt mot havet!
 
 
samma här=) detta är Birzibuggas "hamn"
 
 
 
Vid oss har vi "Surfside" men i birzibugga är det "Bayside" som gäller:P
 
 
Nedanför såg vi en rätt okej bil. var ju tvungen att ta lite kort på den ;)
 
 
 
 
 
 
Vi skulle egentligen till ett övergivet hotell idag men när vi åker bussen mot de så stannar inte bussen förrän kanske 4 hållplatser efteråt. busschuaffören anledning var att vi tryckte för många gånger på knappen. men det är ju inte så konstigt imed att gubben inte släppte av oss förrän flera KM senare...trött blir man men men.
man kan ju inte förvänta sig de bästa när de är så billigt. vi började att traska mot nästa hållplats och stannade vid ett annat övergivet ställe som vi hittade. man kunde verkligen gå vilse där inne så stort de var och speciellt eftersom det var mörkt. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Utanför var det fotbollsmatch på G!
 
 
 
 
 
 
Som ni ser är väldigt många som varit här och gjort både de ena och de andra :P
 
 
 
 
Var väldigt mörkt när vi åkte hem och busschuaförren ser knappt att man står där så man får vifta som galning för dem ska stanna och plocka upp en hah!
 
När vi efter lite mer gående och åkande kom vi hem och killarna hade en ide om pastagratäng..ja vi kanske äter de ofta, men vi har ju givetvis oolika saker i. i denna har vi tortellini med kött i och stekt köttfärs, bellshamésås(stavning*) och ost på. supergott med lite majs och egengjord sås på grädde o kryddor till=) mätt och belåten.
 
 
 
Imorgon är jag ledig och då ska jag bara ta det lugnt. Läsa igenom mina "läxor" och se om jag fattar något ;) nästan allting är på engelska och jag måste bli bättre på det!!
 
killarna ska iväg och jobba som vanligt. så det blir några varv med städning med! så det är fräscht här.
förresten kommer ja vara ledig denna veckan med förutom en liten telefonutbildning på några timmar så det blir några soltimmar hemma hos tina på hennes underbara balkong med läxläsning på tisdag o onsdag iaf :)
 
Sovgott allihopa för nu ska vi lägga oss och kolla på någon film:)
hoppas er vecka varit AWZM!!=)

Kommentera

Publiceras ej